home about gigs follow me

Sunday 5 October 2014

why did I fall in love.. with cracow


Since the fall has come and utter boredom and never-ending coldness with it I decided to write something about my trip to Cracow.
(yep, I'm living through memories now when nothing exciting is happening)

I went there in May and it was a very spontaneous trip per usual. Me and my good friend (and best travel-buddy) Peter decided to spend there three days mostly sight-seeing, but of course - a gig had to be involved. There was a students' event being organised at the time and we thought that it was a cool idea to attend it.

 * * *

Nadeszła jesień a wraz z nią okres kompletnej nudy i niekończącego się zimna. Dlatego też postanowiłam napisać o mojej wyprawie do Krakowa (tak, żyję wspomnieniami, kiedy nic ciekawego się u mnie nie dzieje)

Kraków odwiedziłam w maju, była to kolejna spontaniczna wycieczka. Wraz z moim dobrym kolegą (i najlepszym kompanem podróży) postanowiliśmy spędzić tam trzy dni, głównie zwiedzając, ale oczywiście nie obyło się bez koncertu. Akurat w czasie naszego pobytu w Krakowie organizowane były Czyżenalia, w których postanowiliśmy wziąć udział.

 It was my first time in Cracow and I have to admit - it's the most georgous city in Poland. (Wroclaw is right behind) To był mój pierwszy raz w Krakowie i muszę przyznać, że to najpiękniejsze miasto w Polsce.

 After our arrival we got to downtown.
Zaraz po przyjeździe udaliśmy się na starówkę.
The weather wasn't cooperating with us - it was raining all the time.
 Pogoda z nami nie współpracowała - cały czas padało.
We've visited Kazimierz as well. It's an old jewish district and it feels like a way different city. (well for me it does)
 Odwiedziliśmy również Kazimierz, który zdawał mi się niemal innym miastem.
I've taken my tripod with me so we decided to give it a go one evening.
Zabrałam ze sobą statyw, więc pewnego wieczoru postanowiliśmy go wypróbować.

Cracow by night is even more beutiful than in a daytime. And the fact that it's so multicultural makes it even a better place for me. I love that melting-pot type cities.
Kraków nocą jest jeszcze piękniejszy niż za dnia.

Next time I'll write about that whole Czyżenalia experience. Stay tuned. 
Następnym razem napiszę o Czyżenaliach.

No comments:

Post a Comment